SKRIVENA SNAGA DNEVNE SVJETLOSTI


Dnevna svjetlost može donijeti mnogo više od dobrog raspoloženja. Izlaganje dovoljnoj količini dnevne svjetlosti ima dokazane fizičke i psihološke koristi za djecu.


U francuskom ispitivanju iz 2012. u kojem je sudjelovalo više od 2000 djece iz cijele Europe utvrđeno je da je dnevna svjetlost u učionici poboljšala rezultate učenika na testovima iz matematike i logike do 15 %. Kombinacija prozora okrenutih prema jugu i učinkovitih sjenila učinila je djecu sretnijom i produktivnijom.

Ovi rezultati pružaju jasan dokaz da je izlaganje djece dovoljnoj količini sunčeve svjetlosti nužno i korisno. Roditeljima ova informacija može poslužiti kao odlična motivacija za preuređenje životnog prostora i pronalaženje novih načina i mjesta za provođenje vremena s djecom.

SIMPTOMI

U modernom dobu digitalne zabave mladima može biti korisno odvojiti vrijeme za jednostavnije užitke, kao što je divan osjećaj sunčeve svjetlosti. Međutim, činjenica je da neodgovarajuća izravna ili neizravna dnevna svjetlost može dovesti do nedostatka vitamina D, poremetiti biološki sat u djece te utjecati na njihovo opće raspoloženje i sposobnost koncentracije.

RJEŠENJA

Postoje određeni jednostavni i praktični koraci koji vam mogu pomoći da vaša djeca dobiju količinu dnevne svjetlosti koja im je potrebna.

1.


Otvorite (svoju) kuću

Pobrinite se da u svoj dom unesete što više dnevne svjetlosti. Idealno bi bilo da danju potpuno otvorite zavjese i sjenila. Ako vaše dijete ima određeni radni prostor ili radni stol, pomaknite ga bliže prozoru.

2.


Pronađite pravi smjer

Organizam se može uskladiti s takozvanim 24-satnim ritmom spavanja, rada i zabave uz pravilno izlaganje svjetlosti i tami, a ni djeca nisu izuzetak. Ako je moguće, dječje spavaće sobe orijentirajte istočno prema jutarnjem suncu. To je posebice korisno za adolescente i mlade, koji imaju odgođeni biološki sat i često imaju problema s ustajanjem ujutro. Također se pobrinite da zavjese ili sjenila noću sprječavaju dopiranje svjetlosti u sobu.

3.


Izađite van i krećite se

Potičite djecu da izađu van i igraju se kad god imaju priliku. Kao što je slučaj s fizičkim prednostima vježbanja, većina se znanstvenika slaže da od 30 minuta do dva sata dnevne svjetlosti može znatno poboljšati mentalno zdravlje.

IMAJTE NA UMU ŠIRU SLIKU

Osim usvajanja novih svakodnavnih rutina važno je iskoristiti priliku da provedete suštinske promjene unutarnje klime svojeg doma. Provodimo 90 % vremena u zatvorenom prostoru, a dvije trećine tog vremena provodimo u svojem domu, stoga je to najbolje mjesto za poboljšavanje životnih uvjeta.


Poboljšajte svoj postojeći prostor

Razmislite kako možete „unijeti sunce unutra” tako da imate više dnevne svjetlosti unutar doma. S obzirom da nas većina živi u urbanim sredinama, u određenoj smo se mjeri otuđili od prirode. Potražite prozore ili vrata koja povećavaju količinu dnevne svjetlosti u prostoriji; imajte na umu da svjetlost koja prodire kroz krovni prozor obilnija od dnevne svijetlosti koja prolazi kroz uobičajeni prozor.

Proširujte prostor na pravilan način

Dodavanje dodatnih kvadrata vašem domu odličan je način za poboljšanje života u zatvorenom prostoru. Razmotrite renoviranje ili proširenje potkrovlja i dajte prednost rješenjima koja unose svjež zrak i dnevnu svjetlost.

Selidba doma

Kada tražite novi dom, imajte na umu da starije nekretnine mogu imati probleme koji će utjecati na klimu u zatvorenom prostoru. Primjerice, provjerite omogućavaju li prozori dovoljno dnevne svjetlosti. Ako ne omogućavaju, razmotrite ugradnju dodatnih prozora ili vrata. Također, kada dođete do faze preuređenja, odaberite svjetliju zidnu boju. To će stvoriti reflektirajuće površine koje će bolje reflektirati svjetlost u vašem domu.


DJEČJE SOBE SU ČESTO NAJZAGAĐENIJE PROSTORIJE U KUĆI

Otrovne čestice, CO2 koji izdišemo – dječje sobe često sadržavaju najvišu koncentraciju štetnih čestica u kući.

ŠTO JA MOGU UČINITI?

Postoje mnogi načini postizanja bolje kvalitete zraka i više dnevne svjetlosti u vašem domu. Neki su brzi i jednostavni, dok drugi zahtijevaju nešto više vremena, ali omogućuju stabilna dugoročna poboljšanja.